VOLTA VT5 ile İlgili Bazı Bilgiler ve Kullanımına Dair İp Uçları, Kullanmadan önce klavuzu mutlaka okumalı
BAZI BİLGİLER
Birinci vites 30 km/s hız, İkinci vites 35 km/s hız, Üçüncü vites 45 km/s hız yapmaktadır. Bu araç bir ticari Treeporter olarak şehir içi ve çok bozuk olmayan yollarda basit yükler taşımak için tasarlanmıştır.
ŞARJ : 2025 modellerin şarj cihazları şarj tamamlandığında otomatik olarak kapanıyor. Sağlıklı batarya bakımı için ayda bir kez bataryanın boşaltılması ve şarj edilmesi önerilmektedir. Şarj süresi 6 ila 8 saat kadar olsa da 9 saati bulduğuda bir gerçektir.
LASTİK BASINÇLARI : Motor bana geldiği gibi M.....n ayak pompası aldım ve ölçtüğümde ön tekerin 40 bar ve arka sol tekerin 40 bar lastik basıncına sahip olmasına rağmen arka sağ tekerin 20 bar lastik basıncına sahip olduğunu tespit ettim. Klavuzda önerilen 36 bar lastik basıncıdır. Doğrusu ustalara sorduğumda bu basıncı çok buluyorlar çünkü otomobillerin bile lastik basıncının 30 bar civarında olduğunu söylüyorlar. Ben klavuza uyarak arka sağ tekeri 36 bar yaptım!
İP UÇLARI
EL FRENİ : El freni ile ayak freni birbiri ile bağlantılı, El frenini çekmeden önce ayak frenine basarsanız, el freni daha rahat çekiliyor. Aksi takdirde el freni zorlanarak çekiliyor ve aynı anda ayak freni kendiliğinden basılıyor. Bu çabuk yıpranmasına sebep olabilir.
Diyelim ki; Motorunuza bindiniz, el frenini indirdiniz ve kontağı çevirdiniz. Fakat araç P yani Park modundan çıkmıyor. Ne denediyseniz bir türlü araç hareket etmiyor. İlk düşünmeniz ve kontrol etmeniz gereken el freninin tam olarak kapanıp kapanmadığıdır. Kapanırken tam yuvasına oturmayan bir el freni size heyecanlı anlar yaşatablir. Hemde hareket etmediğiniz halde!
JANT KAPAĞI : Plastik olan bu elemanın estetik amaçlı olduğunu düşünüyoruz. Yine de birinin düşüp kaybolması sarsıcı oldu. Bu tip sorunlar otomobillerde dahi görülüyor hatta jant kapaklarının gereksiz ve yasaklanması gereken unsurlar olduğunu söyleyen yazılar internette dolaşıyor.